Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

한국과 인도의 고등학교 수학과 교과서 비교 연구A comparison Research of High School Mathematics Textbook between Korea and India

Other Titles
A comparison Research of High School Mathematics Textbook between Korea and India
Authors
이송희김선홍
Issue Date
May-2011
Publisher
한국수학교육학회
Keywords
한국고등학교 수학교과서; 인도고등학교 수학교과서; 인도교육체계; Korea high school mathematics textbooks; India high school mathematics textbooks; India's educational systems; Korea high school mathematics textbooks; India high school mathematics textbooks; India's educational systems
Citation
수학교육 논문집, v.25, no.2, pp 289 - 308
Pages
20
Journal Title
수학교육 논문집
Volume
25
Number
2
Start Page
289
End Page
308
URI
https://scholarworks.sookmyung.ac.kr/handle/2020.sw.sookmyung/12956
ISSN
1226-6663
2287-9935
Abstract
본 연구는 인도의 고등학교 수학교과서를 한국의 교과서와 비교, 분석하여 한국의 수학교육에 실현가능하고 개선이 될 만한 점들을 발견하는데 목적이 있다. 이를 위해 먼저 인도의 교육제도에 대해 개관하고, 인도와 한국의 고등학교 수학 교과서를 단원구성, 내용구성 등으로 나누어 비교 분석한다.
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
이과대학 > 수학과 > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Kim, Seon Hong photo

Kim, Seon Hong
이과대학 (수학과)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE