Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

펨버타이징(femvertising)에 대한 태도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구: 소비자 성별, 연령, 페미니즘에 대한 태도의 차이를 중심으로

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.author김지은-
dc.date.accessioned2023-11-08T13:42:44Z-
dc.date.available2023-11-08T13:42:44Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.issn2713-6434-
dc.identifier.issn2713-6442-
dc.identifier.urihttps://scholarworks.sookmyung.ac.kr/handle/2020.sw.sookmyung/153107-
dc.description.abstract펨버타이징(Femvertising)은 여성의 권리증진(Empowerment)을 추구하는 광고 캠페인으로 최근 사회의 중요한 의제로 떠오른 페미니즘에 힘입어 국내외를 막론한 다양한 브랜드의 마케팅 전략으로 사용되고 있다. 본 연구는 성별, 연령, 페미니즘에 대한 태도와 같은 소비자의 특성에 따라 펨버타이징에 대한 태도의 차이가 있는지를 살펴보는 것을 목적으로 한다. 연구결과 소비자의 성별에 따라 펨버타이징에 대한 태도에 통계적으로 유의한 차이가 있으나 연령요인은 유의한 차이를 보이지 않았고, 페미니즘에 대한 태도는 펨버타이징에 대한 태도에 유의한 영향력이 있음이 검증되었다. 본 연구를 통해 펨버타이징이 단지 마케팅의 도구가 아닌 중요한 사회의제로 논의되는 발판이 마련될 수 있기를 기대한다.-
dc.description.abstractFemvertising is an advertising campaign for women's rights, and has recently been used as a marketing strategy for various brands along with feminism, an important social discussion. This study analyzed the effect of consumer’s factors such as gender, age, and attitude to feminism on advertising attitudes. As a result, the factor of ‘gender’ showed statistically significant differences about attitudes toward femvertising. but ‘gender’ factor was not. And 'attitudes to feminism' factors have proven to have a significant influence on attitudes toward femvertising. This study will serve as a platform for femvertising to be discussed as an important social agenda, not just a marketing tool.-
dc.format.extent7-
dc.language한국어-
dc.language.isoKOR-
dc.publisher한국디지털정책학회-
dc.title펨버타이징(femvertising)에 대한 태도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구: 소비자 성별, 연령, 페미니즘에 대한 태도의 차이를 중심으로-
dc.title.alternativeFactors Affecting the Attitude of femvertising: focusing on the differences according to ‘Gender’, ‘Age’, ‘Attitude to Feminism’-
dc.typeArticle-
dc.publisher.location대한민국-
dc.identifier.doi10.14400/JDC.2021.19.5.415-
dc.identifier.bibliographicCitation디지털융복합연구, v.19, no.5, pp 415 - 421-
dc.citation.title디지털융복합연구-
dc.citation.volume19-
dc.citation.number5-
dc.citation.startPage415-
dc.citation.endPage421-
dc.identifier.kciidART002718402-
dc.description.isOpenAccessN-
dc.description.journalRegisteredClasskci-
dc.subject.keywordAuthor펨버타이징-
dc.subject.keywordAuthor페미니즘-
dc.subject.keywordAuthor광고효과-
dc.subject.keywordAuthor사회운동마케팅-
dc.subject.keywordAuthor코즈마케팅-
dc.subject.keywordAuthorFemvertising-
dc.subject.keywordAuthorFeminism-
dc.subject.keywordAuthorAdvertising effect-
dc.subject.keywordAuthorSocial movement marketing-
dc.subject.keywordAuthorCause marketing-
dc.identifier.urlhttp://koreascience.or.kr/article/JAKO202116739424238.page-
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
사회과학대학 > 홍보광고학과 > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE