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이미지리더십 프로그램 개발Development of Image Leadership Program

Other Titles
Development of Image Leadership Program
Authors
김미경
Issue Date
Dec-2005
Publisher
숙명여자대학교 숙명리더십개발원
Keywords
이미지; 리더십; 이미지 리더십; Image; Leadership; Image leadership
Citation
숙명리더십연구, v.2, no.1, pp 61 - 88
Pages
28
Journal Title
숙명리더십연구
Volume
2
Number
1
Start Page
61
End Page
88
URI
https://scholarworks.sookmyung.ac.kr/handle/2020.sw.sookmyung/148705
ISSN
1738-7493
Abstract
21세기는 이미지의 시대로 기업의 경우 경영자가 기업의 이미지를 좌우하고, 정치 지도자가 국가의 이미지를 좌우하는 현 상황에서 리더들의 이미지는 그 사회의 파워로 영향력을 갖게 된다. 따라서 본 연구의 목적은 각 개인과 조직의 이미지 리더십을 조명해 봄으로써 자신의 현재 이미지를 분석하고 목표 이미지를 설정하여 그것에 도달하기 위한 개인의 역량을 증진시키고 개인 및 조직의 경쟁력을 강화하는데 기여할 수 있는 이미지 리더십 프로그램의 모형을 개발하는 데 있다. 또한 연구의 내용과 실질적인 프로그램의 운영을 통해 다음과 같은 측면에서 연구의 의의를 찾아볼 수 있을 것이다. 첫째, 본 연구를 통하여 이미지와 리더십과의 관계를 정립하고 이를 통한 이미지 리더십의 의의와 개인과 기업의 부가가치를 높일 수 있는 연계이론을 정립하여 새로운 이미지 리더십에 대한 이론을 정립하는데 학문적으로 기여할 것이다. 둘째, 실용적 측면에서 볼 때 본 연구는 기업의 경쟁력 제고를 위한 브랜드적 가치로서의 이미지에 대한 체계적 연구를 통해 글로벌 시대가 요구하는 리더의 바람직한 이미지 형성의 핵심 역량을 제공하는데 기여할 것이다. 셋째, 개인의 잠재능력 계발을 통한 긍정적 이미지의 리더십 역량을 구축함으로써 역량 있는 리더십 개발의 발전적 방향을 제공할 것이다.
We can say, 21C is the times of images. In this Image's Times, the Image of Companies depends on Leaders' image of Companies, and the Countries' images depends on their Leaders' politics. So, Leaders' images will have effectivities as power. Therefore, the goal of this research is to develop the program's model of image leadership to contribute to strengthening a individual and a organization's competitive power, to increase a individual and organization's abilities to analysis and attain aim after establishing the goal by illuminating each image leaderships. Also, we can get meaningful results as following by the contents of research and operating this programs. First, we can form the relationships between image and leadership from this research, and also It can contribute to form new theory of image leadership academically by forming the theory connecting to promote signification of image leaderships and value added of individual and companies. Second, for practical side view, this research will contribute to provide the point ability to build up leader's desirable image which is required in this global stage, by studying images systematically the value of brand in order to raise competitiveness of companies. Third, it will provide the developmental directions of development of capable leaderships by constructing affirmative image leadership with developing individual potential ability.
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Kim, Mi Kyung
기초교양대학 (기초교양학부)
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