Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

대학 도서관 브랜드 이미지 구성요인 분석Understanding the Elements of Academic Library Brand Image: Based on Key Branding Concepts

Other Titles
Understanding the Elements of Academic Library Brand Image: Based on Key Branding Concepts
Authors
박상근박주석조현양
Issue Date
Aug-2013
Publisher
한국문헌정보학회
Keywords
대학도서관 브랜드; 대학도서관 브랜드 이미지; 도서관 브랜드; 브랜드 이미지; Academic Library Brand; Academic Library Brand Image; Library Brand; Brand Image
Citation
한국문헌정보학회지, v.47, no.3, pp 295 - 320
Pages
26
Journal Title
한국문헌정보학회지
Volume
47
Number
3
Start Page
295
End Page
320
URI
https://scholarworks.sookmyung.ac.kr/handle/2020.sw.sookmyung/52134
DOI
10.4275/KSLIS.2013.47.3.295
ISSN
1225-598X
Abstract
이 연구의 목적은 대학 도서관의 브랜드 이미지 측정을 위한 연구모형을 제시하는 것이다. 도서관 브랜드 이미지의 구성요소를 추출하기 위하여 선행연구를 조사하여 도서관 브랜드 이미지의 구성차원을 기능적 이미지, 경험적 이미지, 상징적 이미지의 3개의 차원으로 나누고, 이를 다시 총 11개의 하부차원과 45개의 항목으로 구분하였다. 구분된 항목을 대상으로 IRT(item response test)와 군집분석을 실시하였으며, 그 결과 총 3개의 차원과 9개의 하부차원 그리고 27개의 항목이 도서관의 브랜드 이미지 영향요소로서 유효한 것으로 나타났다.
Files in This Item
There are no files associated with this item.
Appears in
Collections
사회과학대학 > 홍보광고학과 > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE