한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
사회과학대학
홍보광고학과
1. Journal Articles
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-4 of 4 (Search time: 0.005 seconds).
A Hedonic Model Effects for Consumer-oriented Retargeting Advertising Based on Internet of Things
Go to Link
김보람;
윤용익
; 정만수
Article
Issue Date
2017
Citation
한국컴퓨터정보학회논문지, v.22, no.2, pp 75 - 80
Publisher
한국컴퓨터정보학회
사물인터넷 기반의 디스플레이 광고에 대한 탐색적 연구: 인지도, 감각추구성향, 혁신성향, 사생활침해우려를 중심으로
Go to Link
정만수;
윤용익
; 김보람
Article
Issue Date
2017
Citation
OOH광고학연구, v.14, no.4, pp 50 - 74
Publisher
한국OOH광고학회
리타게팅광고에 대한 인터넷쇼핑 이용자들의 태도 연구:광고 태도, 클릭의도, 개인정보 제공의도를 중심으로
Go to Link
김보람; 정만수
Article
Issue Date
2015
Citation
광고학연구, v.26, no.4, pp 37 - 63
Publisher
한국광고학회
인스타그램상의 소비자 심리가 리타게팅 광고효과에 미치는 영향 연구: 정보적 타인영향력 민감성, 프라이버시 침해 우려, 충동구 매 경향성, 경험 개방성을 중심으로
Go to Link
김보람;
한규훈
; 정만수
Article
Issue Date
2022
Citation
OOH광고학연구, v.19, no.3, pp 5 - 35
Publisher
한국OOH광고학회
1
Discover
Author
Yoon, Yong Ik
2
Han, Kyoo Hoon
1
Subject
Click Intention
2
Privacy Concern
2
Retargeting Advertising
2
클릭의도
2
Advertising Attitude
1
Attitude toward Advertising
1
Big Data
1
Hedonic Model
1
Impulse buying tendency
1
Innovativeness
1
.
next >
Date Issued
2022
1
2017
2
2015
1
Type
Article
4
Language
KOR
4
Journal
OOH광고학연구
2
광고학연구
1
한국컴퓨터정보학회논문지
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY