한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
이과대학
체육교육과
1. Journal Articles
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-5 of 5 (Search time: 0.003 seconds).
올림픽 스폰서의 그린 브랜드 이미지가 그린 올림픽 이미지, 그린 신뢰, 브랜드 태도 및 구매의도에 미치는 영향
Go to Link
이현정
Article
Issue Date
2020
Citation
한국체육과학회지, v.29, no.3, pp 381 - 391
Publisher
한국체육과학회
프로배구 타이틀 스폰서 인지와 이미지 일치성에 따른 스포츠 스폰서십 효과 분석
Go to Link
이상일
; 이현정; 황인선
Article
Issue Date
2010
Citation
한국스포츠산업경영학회지, v.15, no.3, pp 49 - 62
Publisher
한국스포츠산업경영학회
골프공 광고의 소구유형과 브랜드 명성에 따른 광고효과에 관한 연구
Go to Link
이경민; 황인선;
이상일
Article
Issue Date
2017
Citation
한국체육과학회지, v.26, no.5, pp 715 - 728
Publisher
한국체육과학회
스포츠 이벤트 글로벌성과 브랜드 글로벌성이 스포츠스폰서십 효과에 미치는 영향
Go to Link
이현정
Article
Issue Date
2014
Citation
한국웰니스학회, v.9, no.2, pp 43 - 56
Publisher
한국웰니스학회
Multiple sponsorship에서 이미지 일치성이 선수 이미지, 이미지 전이, 브랜드 태도, 구매의도에 미치는 영향
이현정
Article
Issue Date
2017
Citation
한국체육과학회지, v.26, no.3, pp 511 - 523
Publisher
한국체육과학회
1
Discover
Author
이현정
4
Lee, Sang Il
2
황인선
2
이경민
1
Subject
advertisement appeal
1
advertisement attitude
1
athlete endorsement
1
athlete's image
1
brand globalness
1
brand loyalty
1
brand reputation
1
ethnocentrism
1
golf ball advertisement
1
green brand image
1
.
next >
Date Issued
2020
1
2017
2
2014
1
2010
1
Type
Article
5
Language
KOR
5
Journal
한국체육과학회지
3
한국스포츠산업경영학회지
1
한국웰니스학회
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY