Detailed Information

Cited 0 time in webofscience Cited 0 time in scopus
Metadata Downloads

공공서비스에 대한 신뢰형성 요인 연구: 수돗물에 대한 태도를 중심으로The Study of Trust Building of Public Service : The Analysis of Public Attitude of Tap Water

Other Titles
The Study of Trust Building of Public Service : The Analysis of Public Attitude of Tap Water
Authors
조삼섭심성욱
Issue Date
Sep-2007
Publisher
한국광고학회
Keywords
수돗물; 상징적 커뮤니케이션; 홍보; 공중인식; 행위적 커뮤니케이션 1. 문제제기아닌 조직을 둘러싼 공중들과의 근원적인 관계성을 중시해야 한다는 개념은 조직-공중 관계연구의 초점이 되고 있다. (김영욱; 2003; Hon & Grunig 1999; Huang; 2001; Grunig & Huang; 2000) 이러한 관계관리의 개념은 언론적 가치를 되묻게 하는 성찰적 관점을 제공해준다. 공공기관에서 홍보; PR에 대한 관심은 높아 보이지만
Citation
광고학연구, v.18, no.4, pp 131 - 149
Pages
19
Journal Title
광고학연구
Volume
18
Number
4
Start Page
131
End Page
149
URI
https://scholarworks.sookmyung.ac.kr/handle/2020.sw.sookmyung/8362
ISSN
1225-0554
Files in This Item
Go to Link
Appears in
Collections
사회과학대학 > 홍보광고학과 > 1. Journal Articles

qrcode

Items in ScholarWorks are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Related Researcher

Researcher Jo, Sam Sup photo

Jo, Sam Sup
사회과학대학 (홍보광고학과)
Read more

Altmetrics

Total Views & Downloads

BROWSE