한국어
LIBRARY
Communities & Collections
Researchers
Titles
Issue Date
Journals
검색
Search
All of ScholarWorks
사회과학대학
홍보광고학과
1. Journal Articles
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Type
Language
Journal
Journal Index
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-3 of 3 (Search time: 0.002 seconds).
인스타그램상의 소비자 심리가 리타게팅 광고효과에 미치는 영향 연구: 정보적 타인영향력 민감성, 프라이버시 침해 우려, 충동구 매 경향성, 경험 개방성을 중심으로
Go to Link
김보람;
한규훈
; 정만수
Article
Issue Date
2022
Citation
OOH광고학연구, v.19, no.3, pp 5 - 35
Publisher
한국OOH광고학회
모바일 동영상 시청 환경에서의 광고효과광고침입성과 맥락일치성의 영향 분석을 바탕으로
Go to Link
하지영; 정만수;
한규훈
Article
Issue Date
2020
Citation
광고연구, v.127, pp 45 - 78
Publisher
한국광고홍보학회
서브브랜드의 인지도와 현출성에 따른 PPL식 협동광고의 효과 연구
Go to Link
정만수; 김연희;
한규훈
Article
Issue Date
2008
Citation
한국광고홍보학보, v.10, no.1, pp 292 - 316
Publisher
한국광고홍보학회
1
Discover
Author
김보람
1
김연희
1
하지영
1
Subject
Retargeting advertising
1
Susceptibility to informative int...
1
경험 개방성
1
광고효과
1
리타게팅광고
1
모바일 동영상광고 ∙광고침입성 ∙맥락일치성 ∙광고혼잡 ∙광고회피
1
브랜드 인지도
1
브랜드 현출성
1
정보적 타인영향력 민감성
1
충동구매 경향성
1
.
< previous
next >
Date Issued
2020 - 2022
2
2008 - 2009
1
Type
Article
3
Journal
OOH광고학연구
1
광고연구
1
한국광고홍보학보
1
BROWSE
한국어
Communities & Collections
Researchers
Titles
Journals
LIBRARY